marloesweijers.reismee.nl

Palestina

Maandag is het zo ver!

Dan vertrek ik richting Israel/Palestina om daar de komende maanden te gaan werken in een rehabilitatiekliniek: Bethlehem Arab Society for Rehabilitation (BASR. In Betlehem, de hoofdstad van Palestina is de kliniek gevestigd. Betlehem, dat klinkt nogal duf zou je zeggen, maar als ik insiders moet geloven staat me daar heel wat te wachten. Niet alleen door de aanhoudende conflicten die er spelen tussen Israel en Palestina, waardoor het best eens spannend kan zijn om er te verblijven, maar ook door de mensen die er wonen en leven. En hun daarbijbehorende gebruiken en levensstijl. De mensen spreken er Arabisch (dat moet ik trouwens nog heel hard oefenen!). Ik kom net terug van een paar dagen Antwerpen. Daar verbleven we in een buurt met extreem othodoxe Joden. Die ga ik ook in Israel/Palestina tegenkomen. Dat maakt me wel nieuwsgierig. Wat een bijzondere mensen! Een ander woord om deze mensen te omschrijven weet ik even niet. Maar ik kan je wel vertellen dat we onze ogen enorm hebben uitgekeken. Wellicht spreek ik hier heel anders over een paar maanden!
Een beetje spannend vind ik het wel. Volgens de vrijwilligersorganisatie waarmee ik reis, ben ik de eerste Nederlandse vrijwillger die in de kliniek komt te werken. En daarnaast ook de eerste verpleegkundige die in deze kliniek wordt geplaatst. Ik hoop in ieder geval dat ik iets kan bijbrengen en nuttig werk kan doen. Palestina is een heel andere wereld, álles is anders. En ik ga het beleven!

Via deze site ben ik te volgen. Reacties vind ik leuk en dus zeer welkom!

Liefs Marloes


Nog even een leuk feitje:
- In Palestina is het nu 28 tot 33 graden!

Reacties

Reacties

Kees & Klazien

Oooo, wat spannend allemaal weer Marloes!
Vanuit Lathum wensen wij jou alvast veel suc6, plezier maar ook sterkte toe deze laatste dagen voor vertrek.
Wij beleven jouw ervaringen vanaf deze site met jou mee, en kijken nu al uit naar je volgende reisverslag.
Héél veel suc6 meid, maar pas ook goed opjezelf. Dikke kus van ons.

Astrid Boin

Marloes goede reis en heel veel succes daar in het verre Palestina.
Op Wielbergen gaam we je volgen hoor

Helene Erinkveld

Hallo Marloes.
Een hele goede reis maandag en een hele leuke en leerzame tijd daar. Vind het erg leuk om jou te gaan volgen daar in Palestina. En als je nog naar Jordanie ga, wat ik je aanraad, geniet daar ook van.
Groetjes Helene

Marleen

Heeej Loesje!!
Wat onwijs spannend allemaal! Ben enorm benieuwd hoe je het daar zult gaan hebben. Kunnen de mensen daar, wel een beetje engels? anders moet je inderdaad nog hard aan je arabisch werken :-)
Heeeeel veel plezier, geniet ervan en doe leuke ervaringen op!
Liefs Marleen

Oma en Opa Angerlo.

We wensen je al vast een goede reis om in dat vreemde land veel ervaring van kennis uit te wisselen.
Maar hopen Marloes gezond na deze, voor ons zo lange periode weer te kunnen knuffelen.Tot dan.

Irma Koenders

Heey Marloes,

Heel veel plezier in palestina en zorg goed voor je zelf! Ik zal je zeker volgen, ben erg benieuwd!

Goeie reis!

Gr Irma

Jan en Joke van Dijk

Hallo Marloes,
En toen was het alweer zo ver, eerst duurt het nog maanden en dan schrijf je ineens dat je al gaat. Wij wensen je veel plezier en dat je maar veel goede dingen daar kunt gaan doen, wij gaan je verhalen weer met veel plezier en belangstelling lezen. Goede reis voor a.s. maandag. En kom weer gezond terug. Groetjes Jan en Joke

Willy Scholten

Heel veel succes daar! Leuk op deze manier jouw belevenissen te kunnen volgen. Hoop dat je van alles ook geniet en goede leerzame dingen mag meemaken, we zullen het kunnen lezen, groetjes, Willy

Joke Kolkman

Hey Marloes
Ik geloof zeker dat het spannend is om daar naar toe te gaan, maar ik weet zeker dat je daar goed werk kunt verrichten ook al zal het zeker niet allemaal makkelijk zijn. Maar ik ga je zeker volgen en ben zeer benieuwd naar je verhalen straks. Succes en het ga je goed.

Maus

Spannend Loesje! Ik blijf je volgen ;) X

Henk van der Horst

Geweldig Marloes dat je weer voor het avontuur hebt gekozen. Je bent jong dus waarom niet, je zult het je leven lang, als positieve bagage, bij je dragen. Maak er een mooi avontuur van en denk er aan: vooral genieten.
Bedankt ook dat ik je weer mag volgen want dat is toch wel heel erg leuk. Hoe het thuis voelt kan ik een beetje meebeleven omdat Lissa nu 10 maanden in Amerika woont. Ook zij heeft de tijd van haar leven en vooral heeft zij heel veel plezier. Doe heel veel levenservaring op en blijf je ervaringen met ons delen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!