marloesweijers.reismee.nl

Nog 35 dagen!

Geschreven op: 24-01-2011

Hallo allemaal!

Vandaag maak ik vast mijn eerste bericht. Maar 28 februari is het dan eindelijk zover. Ik vertrek naar het grote Afrika! Op naar de Big Five.
Om jullie alvast een inmpressie te geven wat ik daar allemaal uit ga spoken zal ik even kort toelichten wat de plannen zijn.
28 februari vertrek ik samen met Karin vanaf Dusseldorf richting Mwanza (Tanzania). Daar aangekomen hebben we ongeveer 5 dagen om te aclimatiseren aan het weer, de omgeving, de mensen, de geur etc. We worden vanaf het vliegveld geescorteerd door medewerkers van het ziekenhuis om ons visum aan te vragen. En gaan dan meteen door naar onze accomodatie.
Vandaag kreeg ik te horen dat we in een huisje mét wc-pot zitten. Dat is natuurlijk een hele luxe! In eerste instantie zouden we in een hutje komen zonder toilet. Buiten, achter het huisje kon je dan je behoefte doen in een gat.. Ik hoorde al verhalen over kakkerlakken die je via je voeten omhoog kruipen. Ben ik toch wel even blij dat ik gebruik mag maken van een 'normale' wc!
Als ik eenmaal hard aan het werk ga in het ziekenhuis, word ik op alle afdelingen ingepland. Het ziekenhuis omvat 7 opnameafdelingen (mannen, vrouwen, kinderen, kraam, tuberculose, infectieziekten en prematuren). Daarnaast zijn er operatiekamers, een intensive care, verloskamers, poliklinieken met speciale klinieken voor oogziekten, geslachtsziekten en tandheelkunde, een fysiotherapie-unit, het laboratorium, de röntgenafdeling en de apotheek.
Op elke afdeling zal ik voor een onbepaalde tijd werkzaam zijn.
Ben benieuwd hoe ik het zal ervaren!
Verder krijgen we ook les, in het Kiswahili!! Oh god, dat wordt wat. Ik weet nog maar enkele woorden. Zoals: Habari, Nsuri en Marahaba.
Wat zoiets betekend als: Hoe gaat het, het gaat goed en bedankt voor deze eerbiedige groet.
Morgen nog twee examens te gaan en dan ben ik er helemaal klaar voor!
Heb er in ieder geval nu al zin in.

Xx Marloes nu nog uit Nederland!

peter meijer

alvast sucses met je exames morgen. maak er een mooie tijd van daarzo straks. geniet ervan we lezen de verhalen wel groeten peter ingrid serra en jari

Marloes

Bedankt!
Examens zijn behaald! Nu zonder zorgen richting Afrika!

Kus!

Leo Muijzers/Gerda Leupens

Dag Marloes,
Wij wensen jou een leerzame stageplek toe.
Tanzania ver weg, maar door de techniek kunnen wij je toch volgen.
Pas goed op je zelf en op elkaar, dan komt het zeker voor elkaar.